Vodíkové nákladní vozy start-upu Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut francouzského start-up Hyliko. Ten plánuje montovat druhou generaci těchto modulů do těžkých nákladních vozidel ze své nabídky.

Automobilka poskytuje technologie palivových článků pro vodíková řešení napříč různými odvětvími včetně vlaků, autobusů, generátorů energie a různých oblastí lodní dopravy.

Přečtěte si také:  Japonci oznámili průlom ve vodíkové technologii

Divize palivových článků evropské Toyoty hledá možnosti dalšího uplatnění užitkových aut k rychlejšímu růstu bezemisní vodíkové mobility. Jako velmi slibnou vidí právě nákladní vozidla, která na evropských cestách přepraví plných 77 procent veškerého nákladu.

Nižší hmotnost a rychlé tankování

Díky nižší hmotnosti vodíkových systémů zbývá více pro užitečný náklad, nicméně v těžké komerční dopravě s vysokou mírou využití je klíčová i rychlost tankování vodíku. Vzhledem k charakteru používání komerčních nákladních vozidel a potřebě vysokých objemů vodíku lze tyto prostředky považovat za nosný prvek dalšího rozvoje udržitelné infrastruktury.

Modul palivových článků Toyoty do nákladních aut Hyliko
Modul palivových článků Toyoty do nákladních aut Hyliko

Toyota v globálním měřítku už teď spolupracuje s řadou firem v automobilové dopravě s cílem využít technologie palivových článků do těžké nákladní dopravy.

Projekt ZANZEFF zahájený v roce 2019 ve Spojených státech již prokázal, že elektrická nákladní vozidla s palivovými články se svými schopnostmi vyrovnají vozům na naftu a poskytují bezemisní alternativu připravenou ke komerčnímu nasazení.

Přečtěte si také:  Elektroojetiny: Mohou čínské vozy porazit evropské značky?

Vize vodíkových ekosystémů

Partnerská spolupráce s Hyliko je krokem k naplnění vize Toyoty o vodíkových ekosystémech v Evropě. Energie vodíku je klíčovým pilířem energetické strategie. Proto se Toyota v Evropě zaměřuje na rozvoj nejrůznějších druhů využití palivových článků v rámci vodíkových ekosystémů.

„Společně s našimi partnery, jako je například Hyliko, budeme pokračovat v podpoře ekosystémů po celé Evropě na cestě k širší vodíkové společnosti, coby jednomu ze základních stavebních bloků k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040,“ uvedl Thiebault Paquet, viceprezident Toyota Motor Europe R&D2 a šéf divize palivových článků.

Hyliko bude nabízet dva modely nákladních vozidel s palivovými články: 44tunový tahač a 26tunové nákladní vozidlo s pevně namontovanou nástavbou ve variantním provedení s pohony 6×2 a 6×4. Vozidla budou vybavena dvěma moduly palivových článků Toyota.

Přečtěte si také:  Společnost SEAT S.A. nainstaluje 39 000 nových solárních panelů, jimiž ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů

Hyliko je první integrované řešení dekarbonizace v odvětví silniční nákladní dopravy. Nabízí platformu vodíkové mobility se zápornou uhlíkovou stopou, která spojuje pronájem a údržbu vodíkových nákladních vozidel, dodávky zeleného vodíkové paliva a management emisních povolenek.